Jak odpalić samochód z kabli? Awaryjne uruchamianie samochodów z zewnętrznego akumulatora, boostera.

Jak uruchomić samochód z zewnętrznego akumulatora, boostera, innego samochodu?

Każdemu kierowcy może się przydarzyć sytuacja w której akumulator odmówi posłuszeństwa. Może się to zdarzyć w takich sytuacjach jak:

  • po długich wakacjach kiedy samochód stoi nieużywany, 
  • może się to przydarzyć na skutek pozostawienie włączonych świateł, 
  • dużego spadku temperatury zimą, 
  • krótkimi jazdami do pracy, 
  • problemem z przewodem masowym w samochodzie, 
  • awarią alternatora i innymi.

Jak przygotować się do zimy, jak zadbać o akumulator?

Przede wszystkim każdy akumulator powinien być 2-3 razy w roku ładowany z zewnętrznego źródła prądu czyli z użyciem prostownika. Jest to sposób na przedłużenie żywotności akumulatora oraz na gwarancję odpalenia samochodu za każdym razem nawet mroźną zimą.

Jak często powinno się wymieniać akumulator w samochodzie?

Akumulatory w autach powinny wytrzymywać od 5 do 7,8 lat. Jednak kluczowe dla jego długiego poprawnego użytkowania jest regularne sprawdzanie poprawności działania alternatora, tylko poprawnie, regularnie doładowywany akumulator daje gwarancję długiego prawidłowego działania baterii w samochodzie.

Jak poprawnie odpalić samochód z pomocą kabli?

Po pierwsze ważne jest aby używać dobrych kabli, przekrój powinien wynosić co najmniej 35mm czystej miedzi. Czyli przewody, powszechnie dostępne za 30-40 zł na pewno nie są dobrą drogą bo w tym wypadku w przewodach nie ma miedzi. Takie przewody mogą tylko się przepalić i narobić niepotrzebnych nadziei. Dobrej jakości przewody to min 200 zł za 4m przewody. 
Po drugie nigdy nie podłączamy przewodu minusowego do klemy minusowej akumulatora rozładowanego, może to skutkować wydzieleniem się dużej ilości ciepła i zapłonem w przypadku zbyt rozładowanych akumulatorów. Minusową klemę podłączamy do masy auta czyli np. do niemalowanego elementu silnika, ramy auta. Oczywiście miejsca bez farby i rdzy.

1. Zaczynamy od podpięcia klemy „+” plusowej, czerwonej od akumulatora dawcy do biorcy

2. Podłączamy klemę „-” minusową, czarną do minusa akumulatora dawcy

3. Podłączamy klemę – do minusa biorcy czyli do auta z rozładowanym akumulatorem

4. Włączamy silnik, czasem należy jeszcze zamknąć i otworzyć drzwi z pilota aby rozbroić alarm i immobiliser kluczyka.

ROZŁĄCZAENIE

1. Odłączamy klemę – od minusa biorcy czyli od auta z rozładowanym akumulatorem

2. Odłączamy klemę „-” minusową, czarną od minusa akumulatora dawcy

3. Odłączamy klemy „+” plusowej, czerwonej od akumulatora dawcy oraz biorcy

UWAGI

W czasie odłączania należy uważać aby nie zrobić zwarcia!

Zanim wyruszymy w drogę należy odczekać, aż silnik się zagrzeje.

Jeśli planujemy długą podróż min. 1h z prędkością 90-120km/h to akumulator powinien osiągnąć pełne naładowanie.

Jeśli nie planujemy długiej trasy to należy akumulator naładować prostownikiem.

Zadzwoń